piątek, 13 stycznia 2012

Królestwo każdej kobiety :)


Kuchnia- w wielu domach to szczególne miejsce. Dla większości jest wyłącznie pomieszczeniem do przygotowywania potraw. Dla mnie jednak zawsze była czymś więcej.. To tutaj bowiem przeprowadzałam najważniejsze rozmowy :), tu przyjmowałam gości na kawie, tu też pisałam swoją pracę maturę, licencjacką, magisterską i wiele wiele innych ważnych dla mnie 'projektów'.
Nie wyobrażam sobie kuchni bez dużego stołu z wygodnymi krzesłami. Stół to podstawa. Może być w wersji barowej jak tu:


Możemy też wykorzystać do tego tzw. wyspę:


Ta wersja podoba mi się najbardziej, gdyż jest miejsce na kwiaty, które uwielbiam i np. poranną świeżą prasę. Dla rodzin z dziećmi to również dobre rozwiązanie ze względu na miejsce do wspólnego gotowania, malowania czy np. dekorowania pisanek w okolicach Wielkiej Nocy.

Jako stół posłużyć nam może też barek:


Jeśli mamy dość dużą kuchnię, możemy sobie pozwolić na postawienie stołu na środku kuchni. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście, ale w przypadku większych pomieszczeń wygląda to korzystnie:) Przykład poniżej (stół ze szklanym mlecznym blatem):


Zwróćcie przy okazji uwagę na identyczne doniczki i kwiaty /zioła/ na oknie-wprowadzają harmonię do kuchni. W przypadku, gdy mamy różne kwiaty lub zioła, wybierzmy takie same doniczki. Nie będzie niepotrzebnego miszmaszu, o który przecież nietrudno w kuchni.

Jeszcze się z tym nie spotkałam, ale jak widać wymyślono już sprytne sposób na ukrycie stołu w... szafkach.
Poniżej stół wysuwany z szafki. Nie jestem przekonana czy wygląda to korzystnie.... Podoba się Wam takie rozwiązanie? W małych pomieszczeniach na pewno się sprawdza, ale w przypadku większych mieszkań/domów chyba nie inwestowałabym w coś takiego:


Przeglądając różne strony www znalazłam taki oto 'wysoki stół roboczy' :) Fajne rozwiązanie dla tzw. kur domowych z powołania:) 


Ważnym elementem kuchni jest niewątpliwie oświetlenie. Umiejętnie dobrane tworzy ciepły przytulny klimat wieczorem/nocą, sprzyja nocnemu myszkowaniu :), pomoże oszczędzić energię (gdy podświetlamy np. tylko blat kuchenny) itd. Przykłady oświetlenia w kuchni poniżej:


Ta ostatnia kuchnia to mój nr 1 w oświetleniu. Oszczędne i zarazem klimatyczne. I like it:)!

A teraz czas na akcesoria kuchenne, bez których ciężko funkcjonować. Niektóre z nich są z kategorii kaprysu:) ale i takie mieć trzeba:)

Pojemniki na przyprawy:

Pojemniki do przechowywania chleba i np. mąki/cukru/soli etc.:
Podoba mi się też chlebak z elementami drewna:

Durszlaki /zielony rządzi :) /:
Deska do krojenia pieczywa z nożem i pojemnikiem na okruchy:
lub 'zwykła', okrągła z drzewa bambusowego:
Pojemniki na żywność plastikowe:
lub szklane:
Za pojemniki służyć nam mogą też ich tańsze odpowiedniki, czyli np szklane opakowania po kawie (chociażby zbożowej.).

3 komentarze:

  1. super są te przybory kuchenne :) w każdym wpisie mogłabyś dodawać takie 'gadżety' :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne te kuchnie.Ale jak znajdziesz coś z czerwonymi płytkami to wstaw proszę.Kilka inspiracji znalazłam w Twoim wątku jeżeli chodzi o czerwone akcenty ale jeżeli chodzi o płytki czerwone to chyba tylko 1 zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko super, tylko co komu po Twojej pracy jak nie wiemy gdzie co znalazłaś?!

    OdpowiedzUsuń